Doplňte do vět chybějící informace

Porozumění textu

Vyplňte mezery, potom použijte tlačítko "Kontrola". Použijte tlačítko "Nápověda" pro vložení prvního písmene správné odpovědi.
O tom, že mezery v regálech a rozčilují zákazníky, asi není sporu. Jak jim ale předcházet?
Kolem 60 % je třeba hledat v prodejně. Všechny průzkumy k tématu out-of-stocks ukazují, že dodavatelé a dopravci přispívají k tomuto problému méně než 20 %. Obchodník se tedy v první řadě zabývat sám.
Dvě hlavní příčiny out-of-stocks zboží do regálů. Společnosti, které používají automatické objednávkové procesy, mají při objednávání méně problémů . Ale i u těchto firem se stále nachází největší díl problémů, které způsobují out-of-stocks v prodejně.
Aby bylo možné učinit správná opatření, je třeba respektovat podle následujících kritérií: potenciální reakce zákazníků, průměrné prodeje výrobků a potenciální ztráty pro obchodníka a dodavatele.
Reakce zákazníků na mezery v regálech jsou různé. Chybí-li např. , reaguje většina zákazníků tak, že nákup odloží. Chybí-li , jde si většina zákazníků výrobek koupit jinam. Reakce zákazníka se většinou řídí podle toho, jak rychle potřebuje. Není-li třeba výrobek nutně koupit, zákazník nákup spíše odloží.
Doporučuje se provádět , i když pro řadu skupin výrobků výsledky již existují. Výsledky získané v však nelze použít v obchodní společnosti s vysoce kvalitními módními výrobky.
Výsledkem je často pokles obratu a marže – kromě případu, rozhodne-li se zákazník pro nebo s vyšší marží. V takových případech často opouští obchod nespokojený, , než plánoval. Tyto potenciální ztráty – jak pro obchodníka, tak i pro výrobce – jsou základem vyhodnocování opatření k redukci out-of-stocks.