Glosář - marketing
„odžít“ mít za sebou, prožít adekvátní odpovídající, přiměřený alternativní založený na volbě mezi dvěma nebo více možnostmi anketa průzkum, šetření aplikovat použít, využít, uplatnit bedlivě pozorně, pečlivě, ostražitě bezprostředně hned, ihned billboard velkoplošná reklamní tabule (bývá umístěna podél dálnic, silnic, v centrech měst, v obchodních domech apod.) či nebo dbát na něco nezapomínat na něco, dodržovat něco, mít na paměti něco digital signage systém digitálních zobrazovacích zařízení ve veřejně přístupných prostorách; jejich účelem je obvykle zobrazení informačních, navigačních informací a především reklama disponovat něčím něčím volně nakládat, rozhodovat o užití; rozvrhovat, rozmisťovat dodavatel ten, kdo dodává produkty, zboží dopravce přepravce; osoba, firma zajišťující dopravu, přepravu dopravce ten, kdo dopravuje, dováží (zpravidla zboží) důvěra jistota, víra etiketa pravidla společenského chování; souhrn společenských zvyklostí a norem chování; viněta, nálepka, značka chování vystupování, jednání inovativní pojetí nové, přinášející nové řešení inovativní související s inovací, přinášející nové řešení in-store reklama reklama v obchodě, prodejně nebo v její těsné blízkosti (ve chvíli, kdy zákazník přijíždí k nákupnímu místu); k nejoblíbenějším prostředkům v oblasti in-store reklamy patří regálový poutač, nákupní vozík, tankovací pistole na čerpacích stanicích, podlahová grafika a paletový design investovat vložit (nejčastěji) finance do kapitálu iritovat dráždit, rozčilovat, znervózňovat je nutno je třeba jedinečnost ojedinělost, originalita kampaň zde akce zaměřená ve prospěch někoho, něčeho komercionalizovat jednostranně zaměřit k obchodní stránce, k obchodu koncepce pojetí, způsob chápání, základní hledisko, vůdčí idea, myšlenková osnova, hlavní záměr či myšlenka konvenční ustálený, tradiční, běžný kupní síla (obyvatelstva) množství peněz, které má v daném období obyvatelstvo k dispozici pro nákup zboží na vnitřním trhu makléř zprostředkovatel obchodů, dohodce marketér propagátor, tvůrce reklamy, odborník na marketing a public relations marže rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou zboží nebo služby masmédia hromadné (masové) sdělovací prostředky medializace prezentace informací o jednotlivcích, skupinách, institucích a produktech v médiích médium jakýkoli komunikační prostředek médium prostředek sloužící k přenosu informací, dat mezera prázdný prostor mezi něčím nabídka množství zboží, které výrobci prodávají při určité ceně na trhu nadace 1. nezisková, účelová organizace 2. majetek trvale věnovaný na obecně užitečný účel nadčasový existující mimo čas, na čase nezávislý, vždy aktuální nadchnout dojmout, uchvátit, okouzlit, unést nadsázka zveličené, zesílené, přehnané tvrzení; hyperbola náklady (pl. t.) výdaje, režie, výlohy nástroj pomůcka, prostředek nebo předmět sloužící k provádění či k dosažení něčeho neotřele neobvykle, zvláštně, nevšedně neuspokojivý nepřinášející uspokojení, bez uspokojení novodobý týkající se nové doby; moderní; současný oblast okruh působnosti, kraj, pásmo obrat 1. ekonomie: množství finančních prostředků přijatých ekonomickýmsubjektem za konkrétní období (účetní období) 2. účetnictví: součet položek zapsaných na jeden účet obstát projít, úspěšně vykonat odbyt soubor činností, jehož úkolem je zajistit uplatnění výrobku (služby) na trhu a jeho dodání odběrateli odbyt prodej (zboží); možnost prodeje odložit zde nechat na později odradit odstrašit, zastrašit opatření postup v jednání, zařízení, ustanovení out-of-stocks mimo regál, mimo sklad; chybějící v regálu, chybějící ve skladu out-of-store reklama veškerá reklama umístěná mimo prodejnu, obchod podceňovat něco zlehčovat, snižovat, znevažovat, bagatelizovat něco podnítit vzbudit, vyvolat, vyprovokovat, navodit podpůrný podpírající, poskytující podporu, dosvědčující, potvrzující podráždit někoho 1. popudit, rozčílit, podnítit, vzrušit 2. vyvolat pronikavou reakci; pobídnout nebo podnítit k nějaké reakci podstatný důležitý, základní, významný, vážný, neodmyslitelný pochyby pochybnosti, nejistota pojetí způsob nazírání a hodnocení, koncepce poptávka množství zboží či služeb, které jsou kupující ochotni za určitou cenu koupit populace počet obyvatelstva, zalidnění popularizace šíření poznatků, názorů; informování veřejnosti; srozumitelný výklad pořád stále poté potom, následně potenciální možný, uskutečnitelný, eventuální potíže problémy, těžkosti poutavý budící pozornost, vzbuzující zájem pověřit dát někomu zmocnění k určitému úkolu povzbudit podporovat, pozvednout proměnlivý měnící se, variabilní propagace reklama, uvádění ve známost, zveřejňování, rozšiřování informace prosadit se prorazit, proniknout; dobře se uplatnit prostřednictvím zprostředkovaně, přes něco průzkum prozkoumání, zjištění přednost priorita, upřednostnění předstih náskok, předstižení, přestihování předvídat něco předpovídat něco příjem plat, výdělek; výnos; důchod publicita uvedení ve známost, uveřejnění rabat sleva z prodejní ceny velkoodběrateli regál velká police reklama placená propagace, výrobku, služby, společnosti reklamní banner reklamní pruh na webových stránkách relevantní mající rozhodující význam, závažný, významný, důležitý, rozhodný respondent osoba odpovídající v sociologickém výzkumu na otázky kladené v rozhovoru nebo v dotazníku rezistentní odolný, vzdorující samolepka nálepka opatřená trvale lepící vrstvou samostudium studium bez učitele segmentace rozdělování, dělení na části, složky slang nespisovná slovní zásoba užívaná mezi členy zájmových nebo profesních skupin sofistikovaný složitý, důmyslný, propracovaný, promyšlený spočívat v něčem zakládat se na něčem; záležet na něčem sponzorování hrazení nákladů určité akce sponzorem (osobou, firmou, podnikem, společností) spor střetnutí názorů, zájmů; konflikt, hádka spotřeba spotřebované množství, spotřebovaná energie spotřebitel jednotlivec na trhu zboží a služeb, který stojí na straně individuální poptávky strategie dlouhodobý záměr činnosti zaměřené na dosažení určitého cíle střežit hlídat, chránit, pečovat šetření zde průzkumy, zjišťování školení kurz; výuka; vzdělávání, učení, cvičení, zdokonalování tácek malý podnos, miska, talíř tipovat předpovídat, odhadovat tkvít spočívat, záležet, být, vězet turbulentní (prostředí) prostředí s častými změnami, kterým se člověk musí neustále a rychle přizpůsobovat tvrzení výpověď, výrok, teze univerzitní spin off uplatnit se prosadit se, učinit se platným uplatnit použít, využít, aplikovat uplatnitelnost možnost, schopnost být uplatněn, aplikován uspět dokázat něco uspokojení radost, pohoda uspokojit učinit spokojeným; vyhovět požadavkům někoho nebo něčeho úspora šetření utlumit potlačit, ztlumit utratit vydat (peníze), zaplatit utvářet formovat, tvořit, ovlivňovat uvažování myšlení, přemýšlení úvěr kredit valná většina převážná, převažující většina veřejnost 1. všeobecně přístupné, tj. veřejné místo, prostředí 2. souhrn jedinců určitého společenského celku vybavení zařízení, soubor předmětů sloužících určitému účelu vyhodnocení posouzení, zpracování výrazy obecněčeské zde české výrazy nespisovné výživa strava, potrava vzbudit (chuť) vyvolat, vyprovokovat, navodit (chuť) vzestup zvýšení, postup, zesílení, zvětšení vzorce chování způsoby chování zabezpečovat něco učinit něco bezpečným, jistým, spolehlivým zadat něco někomu svěřit někomu provedení, vykonání něčeho zakořeněný zakotvený, ustálený zapamatovatelnost možnost, schopnost zapamatovat si něco zdařit se podařit se, vydařit se zdráhat se nerozhodně odmítat (něco učinit) zhruba přibližně, asi zmiňovaný uváděný, udávaný zviditelňovat činit viditelným, známým