I. Interkulturní kompetence
Všechna cvičení se otevřou v novém okně prohlížeče. Zkontrolujte, zda ve vašem prohlížeči není aktivována funkce "popup-blocker".
a) Poslechněte si text.
Interkulturní kompetence (.mp3)
Pokud byste měli potíže s porozuměním, přečtěte si text.
Interkulturní kompetence
Interkulturní kompetence je jedním z významných rysů sociální komunikace, který je nezbytným předpokladem pro úspěšnou interakci v multikulturním světě. Vychází z předpokladu, že základem mezinárodní komunikace je nejen znalost příslušného jazyka, ale především pochopení kulturních hodnot odlišných kultur.
Interkulturní kompetenci získáme studiem interkulturní komunikace. Při interkulturní komunikaci nejde jen o vysílání a přijímaní korektních, objektivních poselství, nýbrž o vytváření společných významů. A protože vedle verbálních prvků hrají v komunikaci důležitou roli také prvky neverbální a rovněž celkový kontext, stává se možnost interkulturního dorozumění značně složitá. Nelze proto automaticky očekávat, že sdělovaný obsah bude cizincem dekódován a interpretován očekávaným způsobem. Jinak řečeno: Nelze to očekávat bez znalosti konkrétních kulturních standardů, tedy bez znalosti specifického kulturního kontextu.
Komunikace její prostředky verbální a neverbální
c) Komunikace její prostředky verbální a neverbální
Komunikační styly
e) Uveďte, ve které zemi má gesto znamenající OK uvedený význam
f) Jaký význam má mnutí rukou v uvedených zemích
(Rýznar L., Společenská diplomacie ve veřejné správě. Praha: MV ČR, 2008.)
g) Jak hodnotí národní kultury úsměv
h) Způsob formálního oslovování