Internetové vyhledávače
Poslechněte si text.
Internetové vyhledávače (.mp3)
Pokud byste měli potíže s porozuměním, přečtěte si text.
Na tuzemském internetu v poslední době přibývá vyhledávačů zboží a portálů porovnávajících e-shopy. Zájemcům o online nakupování se vyhledávače snaží nabízet komplexní informace o internetových obchodech, aktuálních cenách produktů a úrovni služeb. Význam těchto portálů, které dodávají konkurenčnímu boji mezi e-shopy nový náboj, postupně roste a provozovatelé internetových obchodů jim věnují stále větší pozornost. Do marketinku a reklamy investují tuzemské e-shopy každým rokem miliony korun. Snaží se přilákat nové zákazníky a udržet je kvalitou služeb. Vhodným nástrojem k oslovení cílové skupiny jsou právě portály, které seskupují informace o internetových obchodech a nabízejí je zákazníkům v utříděné a přehledné formě. Postupně je využívá stále více lidí a pro tuzemské e-shopy začínají mít velkou váhu.
Pro kvalitní e-shopy jsou vyhledávače zboží šancí, jak mohou předčit slabší konkurenty. V hodnocení se pozornost nejčastěji obrací ke kvalitě nabízeného sortimentu, skladovosti zboží, včasnému vyřízení objednávky, rychlosti dodání, vstřícnosti v případě reklamací a nabídce nadstandardních služeb. „Naši zákazníci vybírají zboží podle cen, recenzí a hodnocení e-shopů, přičemž nerozlišují velikost e-shopů. Ve většině případů se však na vyšších příčkách zobrazují větší e-shopy, které nabízejí produkty za nižší ceny. Proto naši zákazníci nakupují spíše ve větších obchodech,“ sdělila Petra Denkeová, manažerka projektu Seznamzbozi.cz, podle které mohou být menší e-shopy pro zákazníka atraktivní především svou pružností. „Obecně platí pravidlo, že spokojený zákazník mlčí, nespokojený zákazník píše. Mně osobně jsou sympatické e-shopy, které kritiku řeší,“ doplnil David Holeček, jednatel portálu Hledejceny.cz.
Podle Internetové vyhledávače. In Moderní obchod, časopis pro úspěch v prodeji, 2009, roč. 17, č. 6, s. 44