III. Prezentace produktu
Všechna cvičení se otevřou v novém okně prohlížeče. Zkontrolujte, zda ve vašem prohlížeči není aktivována funkce "popup-blocker".
a) Poslechněte si text.
Podpora prodeje (.mp3)
Pokud byste měli potíže s porozuměním, přečtěte si text.
Podpora prodeje
Podpora prodeje je nepřímou komunikací, jejímž výsledkem je stimulace zákazníků s cílem získat větší množství spotřebitelů a tím i dosáhnout většího odbytu zboží. Jde v podstatě o snahu vhodnou formou motivovat zákazníka. Můžeme použít například vzorky, zorganizovat různé soutěže o ceny, kupony, rabaty, slevy, poukazy apod. Je milé překvapit maminku s dítětem nějakou malou pozorností, např. bonbonem nebo hračkou. Vhodné je i rozšíření služeb spojených s prodávaným sortimentem.
Podpora prodeje může zaručit nejen stálý okruh zákazníků, ale získat i zákazníky nové, např. od jiné firmy, která tento nástroj propagace podceňuje. Nesmíte zapomínat na jednu maličkost: bude-li zákazník ve vaší firmě s něčím nespokojený, má kdykoliv možnost odejít ke konkurenci.
Je dokázáno, že až 70 % nákupů provádí zákazník na základě svého rozhodnutí v prodejně, proto se osobnímu prodeji a podpoře prodeje přisuzuje významná úloha. Jen pro zajímavost: pokuste se postavit před zrcadlo a chvíli mluvit jako se zákazníkem, asi budete výsledkem překvapeni.
Podle Kam směřuje propagace? In Obchodník. Měsíčník Hospodářských novin, 1994, č. 8, s. 16.
d) Přečtěte si následující text:
Inovace technologie
Vědeckotechnický rozvoj je zdrojem kvalitativně odlišných inovačních podnětů. Ty jsou zaměřeny na koncepčně odlišné řešení nového produktu, který v sobě obsahuje nové funkce ve srovnání s produktem, který již firma nabízí. Jinou možností je, že stejné funkce jsou u dosavadních produktů zabezpečovány na jiných principech.
Průběžné inovace sledují přání a požadavky zákazníka, naopak inovace podstatné je předvídají a reagují tak s předstihem na vznik potenciální potřeby zákazníka.
Při úspěšném vstupu na trh jsou právě inovace podstatným zdrojem velkých příjmů. V současné konkurenci se na světových trzích nových technologií stává hlavním kritériem pro úspěch zejména rychlost uvedení na trh a schopnost svůj inovační podnět komercionalizovat.
Velká řada inovací spočívající ve využití a zavedení nových technologií má za cíl snížení spotřeby a úsporu nákladů; v tomto případě mluvíme o inovaci technologií stávající výroby.
Setkáváme se však také se zcela novými technologiemi vyvinutými zejména technologickými centry, univerzitami a jejich výzkumnými pracovišti. Ani zde se neliší úspěch výsledku výzkumu a vývoje, i když ten má hodnotu až v případě, že uspěje na trhu.
Řada významných objevů byla zapomenuta a jejich život skončil v laboratoři, a to z toho důvodu, že lidé, kteří byli u jeho vzniku, neobstáli v komerčním prostředí.
V současné době je podpora výzkumných pracovišť daleko větší než kdy jindy. Jsou financovány z veřejných zdrojů, přičemž je kladen důraz také na již zmíněnou tržní uplatnitelnost. Vědci a akademičtí pracovníci spolupracují s podpůrnými organizacemi pro začínající podnikatele, snaží se své objevy zviditelňovat a uvádět na trh prostřednictvím univerzitních spin off nebo pro tento účel založených mladých firem.
Jako oblasti inovací pro 21. století jsou uváděny medicína, medicínská technika, farmakologie, průmysl výživy, zdravotní styl a kvalita života, výchova a vzdělávání, ekologie a další služby obyvatelstvu.
Podle 9.2.2011, http://www.inovace.cz/pro-podnikatele/inovacni-management/inovacni-metody/inovace- technologie/