Maximální servis pro zákazníka – i obchodníka

 


Poslechněte si text.           

Maximální servis pro zákazníka – i obchodníka (.mp3)

 

Pokud byste měli  potíže s porozuměním,  přečtěte si text.

Otevřít lahvičku se šamponem, abychom zjistili, zda skutečně voní po jablkách, to už dávno není nutné. Společnost IBM prezentovala na veletrhu EuroCIS v Düsseldorfu několik novinek, jejichž společným mottem bylo usnadnit zákazníkovi nákup a poradit mu při výběru.

Kiosk vůní, který bezprostředně osloví čich zákazníka, je odpovědí na nový trend v oblasti obchodu. Po stisknutí tlačítka se uvolní vybraná vůně, čímž vytvoří další kritérium pro koupi produktu. Aby se dal výrobek snáz vyhledat, rozsvítí se na příslušném regálu jeho etiketa. Použít se dá kromě u kosmetiky také u voňavých potravinářských sortimentů, jako jsou např. káva nebo lihoviny.

Interaktivní poradce v oblasti lepidel je servisní terminál, který nejen poradí při výběru z více než 1 700 nejrůznějších lepidel, ale předvede i reklamní a marketinkové kampaně jednotlivých maloobchodních prodejců.

Aby si zákazník prohlédl, vybral a koupil boty nebo šperky, nemusí už chodit do prodejny. Může si nechat poradit i virtuálně, když optimálně využije možnosti nové generace smartphonu. Ta rozpozná řeč, takže dokáže najít zboží, nabídne dvojdimenzionální pohled na prodejnu, reklamu vybranou uživatelem nebo na interaktivní obrazovky, čímž vytváří nové možnosti prodeje i mimo internetovou  síť.

Podle Maximální servis pro zákazníka – i obchodníka. In Moderní obchod, časopis pro úspěch v prodeji, 2010, roč. 18, č. 5, s. 32-33.