Proti nestálosti spotřebitelů
Poslechněte si text.
Proti nestálosti spotřebitelů (.mp3)
Pokud byste měli potíže s porozuměním, přečtěte si text.
Díky internetu je spotřebitel lépe informován o nabízených výrobcích v prodejně a ví, co chce, již při vstupu do prodejny. Nastala éra spotřebitele – uživatele. Spotřebitel se stává racionálnějším, nepodléhá snadno nákupním podnětům, proto je třeba na něho působit přesvědčivými argumenty. Je nezbytné posílit úroveň přímého poradenství s odborníky, kteří mohou zodpovědět konkrétní otázky.
Spotřebitel je přelétavý. Chce také zvýšit efektivitu nakupování a rychle najít to, co hledá, a to zejména v sortimentu potravin. Dříve se obchodní společnosti snažily, aby spotřebitel více bloudil mezi regály a nechal se zlákat vystavenými výrobky k nákupu. V dnešní době mění zákazníci své nákupní chování a v důsledku toho mění obchodní společnosti svou strategii. Například v hypermarketu Auchan ve Vélizy 2 je zákazníkům nabídnuta možnost zvolit si optimální nákupní trasu v prodejně na interaktivním panelu „easy shopping“ podle nákupů, které hodlají realizovat.
Podle Zážitky a informace v místě prodeje. In Moderní obchod, časopis pro úspěch v prodeji, 2010, roč. 18, č. 11, s. 54-55.