Reakce firem na zákaznické požadavky

 


Poslechněte si text.           

Reakce firem na zákaznické požadavky (.mp3)

 

Pokud byste měli  potíže s porozuměním,  přečtěte si text.

Po generaci X a Y nastupuje generace G podle anglického „generosity“, tedy štědrost. Potěšit, pomoci, podarovat či slevit v reálném nebo on-line světě jsou jedny z hlavních tipů pro nový rok. Společnost Trendwatching.com, která se zaměřuje na identifikaci a sledování globálních trendů spotřebitelské společnosti, vydala souhrnný soupis 11 klíčových trendů pro rok 2011.

Řada trendů vyrůstá z mohutného kultu štědrosti a velkorysosti, proto nejsnazším způsobem, jak oslovit zákazníka, se stávají náhodné činy velkorysosti. Zákazníci touží po skutečných prožitcích, po lidském dotyku. Jestliže značka nahodile zaplatí jejich účet nebo ho překvapí dárkem, jedná se o jedny z nejefektivnějších způsobů spojení s (potenciálními) zákazníky.

K naplnění této strategie přispívá fakt, že značky musí opravdu vědět, co se děje v hlavách spotřebitelů – což hodně z nich odkrývá na sociálních sítích. A stejné sociální sítě se o tomto dobrodiní mohou šířit dále.

Například květinová donášková služba Interflora ve Velké Británii spustila kampaň s pomocí Twitteru s cílem obšťastnit vybrané uživatele. Interflora monitorovala příspěvky na Twitteru s ohledem na ty, kteří se jevili, jako by potřebovali povzbudit. Těm pak poslala jako překvapení kytici.

Podle Reakce firem na zákaznické požadavky. Trendy chování spotřebitelů v tomto roce. In Trend. Marketing, 2011, č. 1, s. 42-44.