Zaměřeno na zákazníka

 


Poslechněte si text.           

Zaměřeno na zákazníka (.mp3)

 

Pokud byste měli  potíže s porozuměním,  přečtěte si text.

 

Vzhled supermarketů se mění. Jsou velkorysejší a využívají moderní techniky. Moderní koncepty spočívají v představě zákazníka, který chce nakupovat v příjemné atmosféře, který chce být lákán, nikoli obtěžován, přesvědčován, nikoli přemlouván. Obraz takového zákazníka se odrazí ve změně layoutu a v tvorbě nové generace supermarketů.

Prodejna není labyrintem, kde se zákazník proplétá mezi vysokými regály. Mnoho nových supermarketů je proto vybaveno nábytkem, který většinou není vyšší než 1,60 m. Pak má zákazník přehled z každého místa prodejny. Štíty na regálech, obrázky nebo symboly sortimentu rovněž usnadňují orientaci.

Layout nově koncipovaných prodejen se nepokouší uměle prodlužovat pobyt zákazníka v obchodě. Navíc chce širokými uličkami zabránit, aby se z nákupu stal překážkový běh. Někteří obchodníci dokonce v prodejně vytvářejí místo pro zvláštní prezentace.

Obchodníci nemusejí nic skrývat, což demonstrují zvláště u pultů s čerstvým zbožím. Jsou lépe integrovány do prodejní plochy, takže zákazník může přímo sledovat například přípravu ryb nebo salátů. Čerstvost a vysoký hygienický standard jsou tak pod kontrolou.

Zboží je na prvém místě. Regály uprostřed a u stěn nejsou speciálním výtvarným dílem, jejich úkolem je nabízet výrobek. Trendem jsou decentní barvy a jednoduché tvary.

 

Podle Zaměřeno na zákazníka.  In Moderní obchod, časopis pro úspěch v prodeji, 2010, roč. 18, č. 9, s. 40.